I'm going home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu I'm going home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

I'm going home

Blijf op de hoogte en volg Jolande

17 November 2014 | Verenigde Staten, New York

En daar zitten we dan. We zijn klaar voor vertrek naar JFK AirPort voor onze terugvlucht naar Nederland. Zoals altijd zijn de dagen omgevlogen. Over een uurtje staat de taxi klaar, wij nemen nog een laatste bakkie in de 'library' van het hotel.

Gisteren, zondag, hebben we een tochtje gemaakt richting het noordelijke deel van Manhattan, Harlem. In tegenstelling tot de afgelopen dagen zijn we dit keer met de metro gegaan. Ik vind 't wel lachen dat elke grote stad een metro heeft, maar dat iedereen er weer een eigen systeem op nahoudt wat betreft bewegwijzering en naamgeving. Hier in NY werken ze met letters en cijfers en het is lang niet altijd duidelijk wat noord of zuid is en we hebben best even lopen zoeken naar het juiste perron. Gelukkig zijn er altijd bereidwilligen die een paar ladies in destress de weg willen wijzen. Dus metro gevonden, ingestapt, 10 stations gereden en weer eruit ..... kat in't bakkie LOL.

We maken een wandeling in de omgeving van de Columbia Universiteit en bezoeken twee prachtige kerken in de buurt. Het is zondag en er zijn diensten aan de gang, maar je bent van harte welkom om binnen te lopen en de dienst bij te wonen. Het valt op hoe anders deze omgeving is in vergelijking met Lower Manhattan. Ook de betrekkelijke rust is een verademing.

Na een flinke wandeling pakken we een taxi terug naar het hotel. Onze chauffeur is dit keer een uit Marokkaanse afkomstige immigrant, die een gezellige prater blijkt te zijn en ons vermaakt met aanwijzingen en tips voor de Europese toerist, die hij beschrijft als intellectueel, wel opgevoed en ontzettend aardig. Moest er wel om lachen, want volgens mij kunnen wij Europeanen ook heeeel anders zijn LOL

De middag brengen we door in het hotel. De koffers gepakt, on-line ingecheckt en de transfer geregeld. 's Avonds nog een keer lekker gegeten in wat je bijna ons stambistrootje kan noemen. En het was weer TOP net als de vorige twee keren.
Ik heb genoten van 6 heerlijke dagen. Vandaag hebben we nog een kort bezoek gebracht aan Macy's. Thanksgiving en Kerst staan voor de deur en de zaak is in volle kerstglorie uitgedost. Ook voor wie niets hoeft te kopen is het en belevenis om door deze winkel te struinen.

Het regent hier nu, nadat we de afgelopen dagen alleen maar mooi weer hebben gehad. NY huilt omdat wij weggaan ..... hihihihi. En wij gaan met een giga hoeveelheid prachtige herinneringen. Ik weet zeker dat ik nog eens terugkom in de VS. Zal een andere plek worden, want dit land is zooooo groot, maar als de rest ook maar een beetje op NY lijkt wil ik wel weer terug. Dus daar drink ik er nog een op .....

• 17 November 2014 - 20:53

Jenny Wachtmeester:

Wat een prachtige verslagen wederom. Ik ben er niet geweest maar ik heb het gevoel een klein tipje van NY te hebben gezien.
    Wat geweldig dat je weer zo hebt genoten.
    Zie je gauw weer. Groetjes Jenny