En dan zijn er al drie dagen voorbij - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu En dan zijn er al drie dagen voorbij - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

En dan zijn er al drie dagen voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jolande

06 Juni 2016 | Spanje, Barcelona

Dit is me nog niet vaak overkomen dat ik 's avonds te moe was om iets te schrijven en dat twee dagen achter elkaar. Dus nu alsnog een drie-dagen-verslag.

De reisdag was niet erg enerverend en dat is altijd gunstig voor een reisdag. Alles liep goed en vlot, en zonder noemenswaardige vertragingen kwamen we op de luchthaven van Barcelona aan. Even zoeken naar de Aerobus, een bus die je naar het centrum van de stad rijdt voor een schamele € 5.90 PP. Een aanrader dus. En dan sta je na een busrit van ongeveer 25 minuten op het drukke, overvolle en onbekende Placa de la Catalunya. Het kostte ons even wat tijd en moeite om ons te oriënteren, maar dan vinden we toch de weg naar ons hotel. Oh ja daar onze eerste en enige hobbel, de reservering was niet doorgekomen, maar dat werd snel en vakkundig verholpen, dus op naar de nette en schone kamer, de spullen uit de koffer en even de beentjes omhoog voordat we op pad gaan om wat van de omgeving te zien. We wandelen rond door wijk Barri Gotic, de oudste wijk van de stad net achter ons hotel, eten de eerste tapas en bezoeken het park Ciutadella. Daarna zijn de batterijen leeg en kruipen we onze bedjes in

De volgende dag op naar de bus die ons naar de Sagrada Familia (SF) moet brengen. De aanwijzingen op de voucher zijn wat onduidelijk. Maar na wat navragen vinden we uiteindelijk de bus. Onderweg naar de SF een paar anekdotes van de gids, maar ons ontgaat veelal de clou aangezien hij Engels spreekt in een Spaans tempo, onverstaanbaar voor ons. Aangekomen bij de SF wordt ik in mijn mening bevestigd dat deze kerk een foeilelijk ding is. En dan kan iedereen incl. de gids lyrisch worden van wat ze zien, ik zie het NIET. Het is een draak van een gebouw en dat hij nog miet af is en in de steigers staat doet daar ook geen goed aan, en de binnenkant is zo mogelijk nog een graadje erger. Schreeuwerige glas in lood ramen, droefgeestige versieringen en totaal geen sfeer. Ik vraag me nog steeds af of ik wel in een kerk was. Ons bezoek van ruim een uur was voor mij dan ook meer dan genoeg. Nog even kort over het volgende: wie ooit een groepsrondeiding wil gaan doen, let op bij wie je boekt, onze organisatie en gids waren geen aanrader!!

Na de lunch hebben we de prachtige omgeving van de kathedraal bekeken en dat was een bezoek meer dan waard. Op tijd terug om te beginnen aan de voorbereidingen voor het Il Divo concert van die avond. We gaan met de taxi op tijd richting de venue, want we moeten onze kaarten nog afhalen, maar waar?? Onduidelijkheid alom bij ons, de security en andere concertgangers. Maar uiteindelijk komen onze kaarten er toch en kunnen we als van ouds genieten van twee heerlijke uurtje met Urs, David, Seb en Carlos. Een kleine ergenis achteraf, we moesten bijna een uur wachten op een taxi, die we uiteindelijk deelden met twee Ierse diva's die in een ander hotel bij het onze in de buurt zaten. 2 uur thuis, dus direct 'plat' en slapen.

En vandaag dus de hop-On-hop-off bus genomen. Dit is een aanrader voor iedereen die Barcelona voor het eerst bezoekt. Met 1 kaartje kun je de hele dag rondtoeren over drie routes waarbij je langs de meeste bezienswaardigheden van de stad komt. Je kan overal en zo vaak je wilt uitstappen om iets wat beter te bekijken. In de bus is een audiosysteem aanwezig met tig talen en er is WIWF!!!!! Het is heerlijk om bovenop de bus te zitten, het geeft beter zicht en je zit lekker in t zonnetje. Wij stappen uit bij het Nationaal museum, het Olympisch park, Montjuic castle en Port Vell. Uiteindelijk zijn we deze dag 6 uur onderweg geweest en hebben een hoop leuks gezien en gedaan. Mijn hoogtepunt, de kabelbaan naar castel Montjuïc. Een aanrader!!

En dan zijn de benen weer moe en rusten we een paar uurtjes, voordat we op zoek gaan naar een fijne plek voor de inwendige mens. Die zijn hier trouwens dik bezaaid. Op elke straathoek is een leuk eettentje te vinden. Vanavond geen tapas, maar sushi en spare-ribs. Heerlijk.

Zo dat waren de drie dagen in een keer. Morgen weer als t lukt!!