Genieten - Reisverslag uit Rome, Italië van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Rome, Italië van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Jolande

14 Maart 2013 | Italië, Rome

We zijn aangekomen in het mooie Rome. Na een goede vlucht met een paar minuten vertraging landden we rond half 10 op Fumicino. Daar stond de chauffeur op ons te wachten, die ons naar ons appartement reed.

We zijn erg in onze nopjes met ons stekkie in Rome. Het is een nieuw appartement, we zijn blijkbaar de eerste gebruikers, pal aan de Tiber en mooi centraal gelegen.

Onze eerste daad na het uitpakken van de tassen: de omgeving verkennen, inkopen doen voor de avond en het ontbijt. Omdat we allemaal behoorlijk duf waren van de reis en de zeer korte nacht daaraan voorafgaand, moest er een korte power nap worden ingelast alvorens op pad te gaan richting het centrum voor de eerste bezienswaardigheden.

Het is moeilijk kiezen waar eerst naar toe te gaan. De keuze valt op het Pantheon en het Piazza Novonna. Kaartjes gekocht, ritje in de tram, beetje wandelen en dan GENIETEN !!!

Het Pantheon is en blijft een indrukwekkend gebouw, elke keer weer ben ik onder de indruk van de omvang en de sfeer. Kan er niet vaak genoeg komen. Ook de omgeving, het plein, de fontein en de sfeer daar is prachtig.

Na een korte wandelingen komen we aan op het Piazza Novonna. Tot onze spijt en teleurstelling zijn de fonteinen maar sporadisch verlicht. Toch kunnen we desondanks wel genieten ven wat we zien.

We eten aan het plein een hapje en lopen dan samen terug richting het piazza d'Argentina waar we tram terug naar het appartement nemen. De eerste dag zit er al op ..... slapen voor de dag van morgen.

• 16 Maart 2013 - 10:24

Jenny Wachtmeester :

Hallo dames.
    Ik lees dat jullie het enorm naar jullie zin hebben en zo ben ik toch een klein beetje bij jullie.
    Het ziet er allemaal prachtig uit en ik wens jullie dan ook nog een paar prachtige dagen toe.
    Mis jullie, maar ben in gedachten bij jullie. Heel veel plezier nog en tot gauw en horens weer.
    Dikke kus Jenny