Oud Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu Oud Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Oud Rome

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Maart 2013 | Italië, Rome

Vandaag staat oud Rome op het programma. Het Capitool, Forum Romanum en Colloseum. We beginnen bij de Capitolijnse heuvel, beklimmen de Cordonata en genieten van de eerste blikken op het Forum. We hebben hier een aantal uren rondgelopen, foto's makend en vol verbazing en ontzag alles op ons in laten werken. Het is teveel om op te noemen wat je ziet. De uitzichten, de prachtige gebouwen en de beelden, alles met zijn eigen verhaal en achtergrond.

Inmiddels is het tijd voor de inwendige mens. We vinden een echt Romeinse wijnbar waar we een hapje kunnen eten. Een leuke menukaart met lekkere hapjes, maar ...... alleen wijn, bier en water te drinken ondervind ik :).

Na de lunch op naar het Forum waar we tot onze schrik een van de laatsten zijn die naar binnen mogen. De poort sluit al om 16.00 uur. Mag je nog wel een uur rondlopen, dus het is ff doorpoten en in vliegende sneltreinvaart alle dingen bekijken die we willen zien. Op het einde splitsen we even in twee groepen, twee van ons gaan naar het Palatijn en twee gaan richting het Colosseum.

Ook op het Palatijn mogen we nog maar kort blijven. En het Colosseum blijkt, momenteel voor het publiek gesloten te zijn, dus wat dat betreft hebben we niet zoveel geluk. We besluiten dan ook om op zoek te gaan naar een lekkere bak koffie. Die vinden we in een ontzettend gezellig café net achter het Colosseum.

Dan nog even terug naar het Colosseum om hem, of is het haar, in vol ornaat in 'nachtkleding' te zien en dan met de bus richting Trevie fontein bij nacht. Blijft een bijzonder plekje om te komen. Vlakbij de Trevie fontein vinden we uiteindelijk ook een leuke traitaria waar we onder het genot van een wijntje en biertje nog een laatste hapje eten en dan is het tijd om weer naar ons 'huis' terug te keren.

Alweer een dag voorbij.