Varen, varen, ...... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu Varen, varen, ...... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Varen, varen, ......

Blijf op de hoogte en volg Jolande

17 Juli 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmiddag aangekomen in Siem Reap, een kleine stad vlakbij de beroemde Angkor Wat. Morgen staat dit enorme complex op de rol. Straks met de voetjes omhoog dus maar een kort verslag van de boottocht vanaf Battambang.

Op tijd op vanochtend, ontbijt om 6.30 uur en 7.30 al aan boord. Voor de eerste 4 uur hebben we de boot voor ons alleen en kunnen we naast genieten en foto's maken ook af en toe de oogjes nog even dichtdoen. Maar niet te lang of te vaak, want onderweg is er veel te zien.

Vanaf Battambang zien we om de paar kilometer kleine drijvende dorpjes voorbij komen. En hoewel armoedig, lijkt alles ook erg kleurrijk en iedereen zwaait vrolijk naar ons. Soms hebben we het idee dat wij voor hen een net zo grote attractie zijn als andersom.

Daarnaast is de prachtige natuur een lust voor het oog. De uren aan boord vliegen voorbij. En als kers op het toetje varen we vlakbij Siem Reap door een enorm drijvend dorp. Mensen hebben zich hier verzameld, omdat ze zich op het Tonlé Sap Meer even niet veilig voelen. Men verwacht namelijk een mini tyfoon. Mooi voor ons want daardoor zien we allerlei bijzonder drijvende gebouwtjes voorbij komen, zoals de katholieke kerk, de school en ..... een basketbalveld. Al met al een lang, maar heerlijke tocht. Een aanrader en een goede afwisseling met al het rijdend vervoer.

Ons hotel Tara Angkor, is heerlijk luxe en we gaan op tijd onder de wol. Morgen de dag waar we alle drie al maanden naar uit kijken ...... Angkor Wat, een van de 7 wereldwonderen.

Dus ... Tot morgen. Toedels.