En dan gaat t eindelijk beginnen - Reisverslag uit Peking, China van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu En dan gaat t eindelijk beginnen - Reisverslag uit Peking, China van Jolande Schoenmaker - WaarBenJij.nu

En dan gaat t eindelijk beginnen

Blijf op de hoogte en volg Jolande

12 Mei 2015 | China, Peking

Dit is het eerste verslag van mijn China reis. Ik kan hier in China geen blog plaatsen, is geblokkeerd net als veel andere sites als Google, Facebook en Wikipedia. Ik heb de hulp van Annemarie ingeroepen om toch af en toe iets van me te laten horen. Ik kan trouwens wel jullie reacties lezen, zowel via Facebook als via de waarbenjij.nu site, dus laat gerust een berichtje achter.

Normaal gesproken valt er natuurlijk niet zo heel veel te vertellen over een reisdag, maar wanneer je voor t eerst naar China reist, een land waar je de taal niet spreekt en de bewoners het Engels maar zeer beperkt machtig zijn - en dan druk ik me nog voorzichtig uit - dan kan het al met al nog een heel verhaal worden en misschien zelfs wel lezenswaardig, dus hier gaan we dan.

Nog nooit ben ik zo goed voorbereid op reis gegaan als dit keer. Alles was in kannen en kruiken. Er kon en mocht niets mis gaan, om de bovengenoemde reden. Dus als je dan op vrijdagochtend voor je vertrek probeert in te checken en de van tevoren gereserveerde stoelen blijken niet terug te vinden te zijn, dan is dat geen goed teken. Dus ben ik, voor de reis überhaupt kan starten, al in de stress en telefonisch in gesprek met de KLM om goed in te kunnen checken. Ik weet niet of iemand het ooit heeft meegemaakt of er zelfs maar van heeft gehoord, maar mijn reserveringen stonden in 'de historie' volgens de trouwens erg aardige meneer. Wat zoveel inhoud als, u hebt ergens aangegeven dat u er geen gebruik meer van wenst te maken. WAT !!!! Natuurlijk wil de economy comfort stoel met extra ruimte nog steeds hebben. Ik kan wel een beetje extra ruimte gebruiken ( enige zelfspot is mij niet vreemd hihihi) en bovendien heb ik ervoor betaald... Zo! Het lukt de man mij op een andere stoel in deze klasse te boeken, maar de boarding pass moet op Schiphol worden geprint. Nou als dat alles is, denk ik nog optimistisch.

En dan breekt eindelijk de langverwachte zaterdag de 2e mei aan ..... ik ga naar China!! Stap een, over het algemeen de minst betrouwbare .... de trein naar Schiphol. Ik heb t niet zo op met de NS, maar dit keer gaat het geweldig. Er was sprake van een wisselstoring tussen Hengelo en Enschede, maar daarvan was in Almelooooh niets te merken. Precies op tijd vertrekt de trein en ik moet zeggen het is wel erg relaxt. Vaak lukt het niet om een trein te nemen vanwege een nachtelijke vertrek- of aankomsttijden, maar dit keer wel en het is al met al een erg plezierige rit.

Iets voor half twee ben ik op de luchthaven en ik heb een beetje de kriebels of dat met mijn ticket nu allemaal goed is gekomen. Op naar de balies 11-13, KLM doet alleen nog maar aan DIY, dus stap 1 mijn boarding pass. Met knikkende knieën - mijn rugzak is ook zwaar jaja

  • 12 Mei 2015 - 21:16

    Reintje:

    Dit kon wel eens een heel avontuurlijke reis worden :) Veel plezier en een dikke knuf voor Sanne.
    Groetjes, Reintje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolande

Actief sinds 01 Juni 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 49759

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 Juni 2016

Barcelona .... Olë !!!

02 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Nǐ hǎo zhōngguó - Hallo China

24 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Roma, Nuovamente

11 November 2014 - 18 November 2014

The Big Apple !!!

24 September 2014 - 28 September 2014

Praag, de gouden stad

05 Juli 2014 - 25 Juli 2014

African Explorer

26 April 2014 - 30 April 2014

IJsland, natuurlijk!!

13 April 2014 - 18 April 2014

La dolce vita a Firenze

08 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Thailand en Cambodja

14 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Rome

19 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Rondreis Jordanië en Israël

Landen bezocht: